Sunday, September 23, 2012

YA TUHAN

assalamualaikum w.b.t

sebelum penulisan blog kali ni, aty mermerlukan zon yang selesa kerana apa yang bakal aty tulis mungkin buat orang meluat atau apa tapi aty cuba.

*merenung ke tingkap*

apa sebenarnya yang ada dalam minda yang dianugerahkan Allah kepada aku? bagaimana sebenarnya perangai aku? adakah orang selesa dengan aku yang sekarang? adakah orang benci? ouhh itu mungkin ada.

tau apa aku rasa sekarang? aku rasa diri aku keji. rasa macam dibenci. 

tau apa rasa kalau kita tenung orang atau kawan yang kita sayang dengan kasih sayang, tapi die berpaling dari pandang kita? boleh faham tak macam mana tebalnya malu? boleh rasa tak setinggi mana perasaan kecewa ni dalam diri? yee semua tu aku yang rasa. sebab aku yang TERUK tu. mungkin

Ya Allah Ya rabbi. hanya kepadaMu aku berserah. kepadaMu aku mengadu

*menyandarkan diri dengan penuh rasa kesal*

Ya Allah andai kata aku telah berubah. tunjukanlah aku ke jalan yang benar. Ya Allah andai kata perangai aku tidak disenangi, bukalah hati mereka untuk menegurku.

sesungguhnya pintu hatiku akan tenang

YA Allah Ya Tuhanku, andai kata aku pergi dulu sebelum mereka, tempatkanlah aku dikalangan orang yang beriman jika aku layak.. maafkanlah mereka yang telah berandaian buruk terhadapku.

*hati menangis*

Amin..

No comments:

Post a Comment