Tuesday, September 25, 2012

tidak sempurna

siapa diri aku? aku manusia. aku ada harga. aku ada jiwa. aku tiada harta
tapi aku tidak buta untuk melanggar arus dunia.
siapa kata aku sempurna? tidak. tidak sama sekali
siapa kata aku baik? tidak sebaik sesucinya Nabi Muhammad 
cantik? juga tidak. aku dikalangan manusia yang hanya ada rupa.
rupa yang sempurna dikurniakan oleh Allah. semua boleh berfungsi dengan sempurna.
terima kasih Ya Allah.

perasaan? ye aku juga ada perasaan. sedih,kecewa,marah,seronok,sebak.. 
ye sebak tu selalu ada dalam diri aku. 
tapi satu perasaan ni memang peneman harian. tau apa dia? 'PENDAM'
yeah. tau sebab pendam boleh hancurkan perasaan sendiri. makan diri
tapi apa boleh buat. itu je cara untuk semua benda nampak indah. 
raut muka pun indah. kata kata pun indah.
kalau marah sedih semua apa kita dapat?
muka muram? mata sembap menangis. euwww tak best
pendam la best. orang taktau. 

tapi adakah korang tau bila best untuk menangis?
haa sebelum tidur masa rumah tengah sunyi. angin sepoi bahasa.
ye masa tu. menangis la masa tu. mana ada orang tau.
tapi itu cara aku. nikmat tahu? dekat situ boleh hilang semua tension tu. SEDIKIT

*okay aty merepek*

mak ada kata, aty tu baru umur 20tahun? tau tak kalau panjang umur, berlipat kali ganda lagi nak hidup?
banyak lagi kena belajar. aty buat baik dengan semua orang. berkawan dengan ramai orang
semua tu akan menolong kita kelak
senyum. jangan nak masam je.dah la muka aty tu muka sombong.
 *Allah yang bagi mak. aty terima. -dalam hati-*

ye mak. aty buat semua tu. tapi mak tau tak, aty buat baik pun kenapa orang tak suka mak?
*tongkat dagu merenung ke hadapan*

*apa kau tulis ni aty?*

okay yang ni tambahan.

ada kawan saya cakap. "aty, apa yang you buat hari hari jangan lupa cakap TERIMA KASIH. nanti mesti bahagia. ye saya dah amalkan sekarang. saya suka cakap terima kasih. thank you friend. awak membantu. and yeah i miss you kawan.goodluck dengan carrier awak. aty sokong dari jauh :)

okay la melalut sangat ni. k bye, Assalamualaikum :)



No comments:

Post a Comment