Sunday, August 29, 2010

pity you


aq tak sampai ati bace cite ni. sian kat that guy! hmm. 
lelaki ni betol2 gila sayang kat pompuan tu. sampai sanggup buat ape saje. menanges hanye sebab perempuan. hey! fer that girl! u beruntung okay dpt guy macam tu. dye sgt caring okay. memg la u stress dgn study. tpi, u ta blh la nk campur kan hal peribadi u sampai u dah boleh lukekan hati seorg lelaki sampai mcm tu sekali kan..,

for my BLOGGER friend, renungkan.hm
Salah ke lelaki menangis? Susah nak dengar kan? Aku pernah Nampak abang aku menangis dua kali je. Itu pun sekadar air mata yang bergenang di kelopak mata. Sekali semasa bapak aku meninggal. Sekali masa abang aku jadi wali kakak aku. 1st time jadi wali. Masa tu abang aku baru berumur 26 tahun.
Pada aku, lelaki yang mudah mengalirkan air mata untuk orang yang dia sayang adalah lelaki yang sangat lembut hatinya. Mungkin itu antara sebab kenapa hati aku senang dengan kamu. Depan semua orang kamu Nampak sangat kuat. Tapi bila dengan aku, kamu juga seperti aku yang sensitive hatinya.
Dah lama tak dengar kamu menangis. Tiba-tiba malam tadi bila aku call kamu dalam pukul 11 malam, kamu menangis. Aku tahu kamu sress. Aku tahu kamu rasa bersalah tak dapat nak luangkan masa dengan aku seharian semalam. Tak de SMS, tak de call langsung. Aku tahu kamu rasa terkilan kerana mungkir janji.
Betul aku terasa. Sebab kamu buat aku rasa aku tak penting. Sebab kamu tak nak share macam selalu masalah kamu. Aku tahu aku salah ada perasaan macam tu. Kamu pon kena faham aku kan? Aku sorang-sorang kat sini. Semua benda aku kena handle sendiri. Semua dan semua benda aku kena fikir sendiri. Jadi perasaan sensitive tu kadang-kadang aku tak dapat nak kawal.
Aku cuma cakap dengan kamu sekejap je. Tak boleh nak dengar kamu menangis. Lepas tu kamu SMS minta maaf. Aku bukan nak dengar kamu minta maaf. Tetiba pulak aku marah. Dan nangis. Entah apa yang aku rasa sedih sangat.
Dekat nak pukul 12, aku call kamu balik. Bila kamu tak angkat, aku rasa kamu memang sengaja tak nak angkat call aku. Aku nangis lagi. Hey! Bodohnyer lah kan? Nape suka fikir bukan-bukan? Kan ke sendiri yang sakit hati. Lebih kurang 15 minit, kamu angkat call. aku terdengar kamu ngah cakap ngan kawan kamu. Perasaan sensitive tu datang lagi. Aku betul-betul rasa aku tak perlu dah dalam hidup kamu. Sensitif giler. Aku letak call.
Aku tunggu kamu call. Tapi kamu tak call. Sedihnya lah. Susah sangat ke nak call balik? Susah sangat ke nak pujuk aku? Kamu dah tak kisah kan perasaan aku?
Tah nape, aku call lagi kamu. Tapi aku nangis je. Rasa sakit sangat kat hati tu. Masa tu kamu dah okey. Kamu pujuk aku. Suara lembut kamu tu buat aku rasa makin sayu.
Kamu bagitau aku kamu betul-betul stress sekarang ni dengan jadual kelas yang banyak clash, dengan kelas nya yang sangat cepat dan banyak benda nak kena belajar, dengan masalah duit nya lagi, dengan rindu nak balik rumah, dengan sakit nya jauh dari aku dan family. Memang aku dan kamu tak pernah berpisah lama sebelum ni. Kamu rasa nak lepaskan je semuanya. Tapi mustahil lah kan? Itu yang kamu kejar selama ni. Kamu Cuma perlu belajar untuk kuat dan sokongan aku je. Kamu harap sangat aku faham kamu.
Aku nangis lagi. Setiap kali pon aku ke kena faham kamu? Kenapa bila aku nak kamu faham aku kamu susah sangat nak faham? Kenapa kamu tak nak faham?
Kamu minta aku sedikit waktu nak settle kan semuanya. Kamu mintak sedikit waktu untuk sesuaikan diri dengan keadaan sekeliling. Aku cakap, okey! Aku cakap aku takkan cari kamu kalau kamu tak cari aku. Ambil la sebanyak banyak masa sekali pon. Aku akan belajar kuat tanpa kamu. Lagi pon sebelum kamu ada pon aku buat semua benda sendiri kan?
Menunggu.. menunggu dan terus akan menunggu…
Bila aku fikir balik, mungkin kerana benda kecik macam nilah banyak kes penceraian yang berlaku kat Malaysia ni kan? Tak matang dalam tindakan, lebih mengikut emosi dalam tutur kata. Hum.. Aku akan terus belajar… Kalau menangis bisa menenangkan, menangislah hati.. Menangis buat kita rasa bersyukur dan sedar betapa kerdilnya diri disisi Dia Tuhan yang Satu.

No comments:

Post a Comment